Alueelliset Yksityistiepäivät järjestetään joka toinen vuosi. Vuonna 2019 tilaisuus pidetään peräti 16 paikkakunnalla eri puolilla maata.

Tällä kertaa pääpaino tulee olemaan uuden yksityistielain käsittelyssä. Laki tuo aika lailla muutoksia ennen kaikkiea tiekuntien ja kuntien elämään, mutta laki muutti myös ulkopuolisen tien käytön oikeuksia ja maksuja. Haijastusvaikutuksia on myös Maanmittauslaitoksen yksiköintisuosituksiin, jotka nekin uudistuvat 2019 alussa.

Tiekuntia askarruttaa uusi henkilötietosuoja-asetus. Yksityistiepäivän aikana kuullaan, miten asetus koskettaa tiekuntia ja mitä tulee tehdä. Tienpidon aiheita ovat muun muassa kantavuusmittaukset ja niiden tärkeys, uutuuksia metsätien tienpitoon ja tieliittymä.

Yksityistiepäivän näyttelyssä läsnä ja tietoa ovat jakamassa Jita Oy, Laatukilpi Oy, Pipelife Oy, Ruukki Construction Oy, Saferoad Finland Oy, Tapio Oy, Tetra Chemicals Europe Oy, ViaCon Oy ja West Coast Road Masters Oy. Muina yhteistyökumppaneina ovat Carement Oy, Fingrid Oyj, If Oyj ja Matriset Oy.

Vuoden 2019 kiertueella mukana olleet yritykset ja yhteisöt: